Vaartijden
registratie
 

VAARTIJDEN REGISTRATIE SYSTEEM VOOR DE BEROEPSVAART

Bij alle werkschepen moet de boot voorzien zijn van vaartijdenregistratie, zodra er minstens één persoon op vaart. Denk bijvoorbeeld aan een vrachtwagenchauffeur, ook hij of zij moet de rit kunnen tonen. Dit geldt ook aan boord. Hierbij maakt het niet uit of het een klein of groot werkschip is.

Er zitten bepaalde eisen aan deze vaartijdenregistratie. De boete bij het niet werken van de vaartijdenregistratie kan behoorlijk oplopen. Daarom is het verstandig om ook dit systeem regelmatig te laten controleren. Faber Elektro Service heeft hier veel ervaring mee en kan u hier meer over vertellen en eventueel systemen voor u installeren of controleren.

Stilliggen kost geld

Stilliggen kost geld, dus varen betekent een hoger rendement. ROSR hoofdstuk 23 bepaalt dat een tachograaf aan boord dient te zijn indien buiten de bloktijden gevaren wordt. Hiervoor is de MS 715 tachograaf bedoeld, waardoor voldaan wordt aan de eisen zoals gesteld in de geldende wetgeving. Om buiten de bloktijden te varen is een goed functionerende goedgekeurde tachograaf verplicht. Deze tachograaf moet ten minste in bedrijf zijn vanaf het begin van de laatste ononderbroken rusttijd van 8 (A1 vaart) of 6 (A2 vaart) uur en voor de controlerende diensten te allen tijde bereikbaar zijn.

Goedkeuring

De MS715 is goedgekeurd door de Fachstelle der WSV für Verkehrstechniken (FVT), welke is geautoriseerd voor het keuren van tachographs en installateurs, in overeenstemming

met de regels van de Central Commission for the Navigation van de Rijnvaart (CCNR). The type approval number is R-1-600.

Logo Register Holland Logo Maritime and Coastguard Agency
Logo ILT

Vrijblijvende offerte?

REFERENTIEPROJECTEN

 

Over Faber Elektro Service

Jarenlange kennis en ervaring in de elektrotechniek. Veelal in de maritieme markt, maar ook zeker in machinebouw, woningen en industrie.

Faber Elektro Service is
aangesloten bij:Faber Elektro Service gecertificeerd panelenbouwer Fedet